ÖSYM SON YAYINLADIĞI RAPORDA ÖNERİLER KISMINDA DER Kİ:
ÖNERİLERİN 1. maddesinin özeti ve yorumu: ALES ve DGS içerik, diziliş ve müfredat bakımından birbirine benzeyen sınavlardır. ALES'te süre-soru düzenlemesi yaptık, yapacağız; DGS'de de yapmalıyız. Soru sayısı aynı kalsa bile süre 140 dakika değil 180 dakika olacak demiş. Müfredat (konu ekleme-çıkarma, ders ekleme-çıkarma vb.) veya soru tipi (açık uçlu, boşluk doldurma vb.) değişikliğinden bahsetmemiş.
Yani süremiz artacak, bu süreyi iyi kullananlar, böylece aday eleyenler için iyi olmayan ama genele yaydığımızda daha fazla soru görerek, kontrol ederek net ortalamasını artırmak açısından olumlu olmuştur. Geçen seneki sınır netler (taban puanını oluşturan) biraz daha yükselecektir.
Süreyi artıracağım ama daha iyi çalışın, taban netleri yükselecektir diyor. Tabi bu kesin olarak şu anlama gelmez; puanlar aşırı yükselecek; hayır; sürenin artması (soru sayısı değişmez kabul edelim) ile net ortalamaları artarsa (ki hafif artar) soru başına alınan katsayı çarpanları hafif düşer (madem süreyi artırdım; o zaman soruları geçen seneden çok daha zorlaştırayım demezlerse). Yani 2017'de 40 netle alınan bir puana, 2018'te 41 netle ulaşılabilir.
Yazar Yorumu Sürenin artması ile bence sürem yetişmiyor; şu konuya zaten bakamam, o soruya zaten gelemem, sayısalcıyım; sözel yapmasam da olur, tüm süremi sayısala kullanayım demeden eksik konu bırakmayın, sıkı ve istikrarlı çalışın. Hatta süre artmamış gibi davranıp sınavda kontrole bol zaman bırakacak gibi çalışın.
------------------------------------------------------------------------------
ÖNERİLERİN 2.maddesinin özeti ve yorumu: Sayısal testte 33.298 (%10,2) aday, sözel testte 22.736 (%7,0) aday testlerdeki hiçbir soruyu cevaplamamıştır. Yani bayağı bir aday hiçbir bölüme dokunmamış. Çok az işaretleyip veya tümünü atarak eksi nete düşmüştür diyor. Böyle olmaz, sayısalcının sayısal puanının ya da eşitağırlıkçının ea puanının, sözelcinin sözel puanın hesaplanması için muhakkak her iki bölümden de 0,5 puana ulaşması gerekiyor. (Benzeri TYT-AYT sisteminde vardır)
Yazar Yorumu Madem öyle sayısalcıysan hafif hafif kelime ve cümlede anlama da çalış. Sözelciysen hafif hafif temel kavramlara da çalış ki azcık net yap. Böylece gerekli puanın hesaplansın; yoksa ey sayısalcı sayısalı ful yapsan sözelin yoksa yandın derim.
------------------------------------------------------------------------------
ÖNERİLERİN 3.maddesinin özeti ve yorumu: Sizlerin fikirleri bizim için önemlidir; bir saha çalışması yaparak fikir ve öneri alacağız, iyileştirmeler yapacağız diyorlar.
Yazar Yorumu Yıllarımı DGS'ye verdim, Yök'üne de, ÖSYM'sine de gittim, YURTKUR'una da gittim; daire başkan ve müdürlerle görüştüm. İmza da topladım ilettim, sosyal medyada imza kampanyası yapıp Cimer, Bimer, ÖSYM vb. ilgili yerlere ulaştırdım çok çok nadiren çözüm aldık ama aldık. Ümidim yok değil; biz yine gerekeni yapalım da belki:
1- Kontenjanlarımız artar.
2- Sınavımız zamanında yapılır, zamanında açıklanır, zamanında üniversitelerimize yerleşiriz.
3- Yurtlarda yer bulur, ara versek bile kredi-burs alırız.
4- Muafiyetlerimiz zamanında ve tam yapılır; fazladan sene ya da seneler okumayız.
5- Bizi de üvey evlat değil de normal TYT-AYT ile gelen genç arkadaşlarımız gibi öz evlat görürlerse en içten BABA deriz yetkililere
5- Yukarıda sayılan 5 madde değiştirilemez diye de bir yönetmelik çıkar ve bir senelik değil her senelik faydalanırız
Çok mu şey istedik acaba
AZİZ HOCA
ÖNERİLERİN 1. maddesinin özeti ve yorumu: ALES ve DGS içerik, diziliş ve müfredat bakımından birbirine benzeyen sınavlardır. ALES'te süre-soru düzenlemesi yaptık, yapacağız; DGS'de de yapmalıyız. Soru sayısı aynı kalsa bile süre 140 dakika değil 180 dakika olacak demiş. Müfredat (konu ekleme-çıkarma, ders ekleme-çıkarma vb.) veya soru tipi (açık uçlu, boşluk doldurma vb.) değişikliğinden bahsetmemiş.
Yani süremiz artacak, bu süreyi iyi kullananlar, böylece aday eleyenler için iyi olmayan ama genele yaydığımızda daha fazla soru görerek, kontrol ederek net ortalamasını artırmak açısından olumlu olmuştur. Geçen seneki sınır netler (taban puanını oluşturan) biraz daha yükselecektir.
Süreyi artıracağım ama daha iyi çalışın, taban netleri yükselecektir diyor. Tabi bu kesin olarak şu anlama gelmez; puanlar aşırı yükselecek; hayır; sürenin artması (soru sayısı değişmez kabul edelim) ile net ortalamaları artarsa (ki hafif artar) soru başına alınan katsayı çarpanları hafif düşer (madem süreyi artırdım; o zaman soruları geçen seneden çok daha zorlaştırayım demezlerse). Yani 2017'de 40 netle alınan bir puana, 2018'te 41 netle ulaşılabilir.
Yazar Yorumu Sürenin artması ile bence sürem yetişmiyor; şu konuya zaten bakamam, o soruya zaten gelemem, sayısalcıyım; sözel yapmasam da olur, tüm süremi sayısala kullanayım demeden eksik konu bırakmayın, sıkı ve istikrarlı çalışın. Hatta süre artmamış gibi davranıp sınavda kontrole bol zaman bırakacak gibi çalışın.
------------------------------------------------------------------------------
ÖNERİLERİN 2.maddesinin özeti ve yorumu: Sayısal testte 33.298 (%10,2) aday, sözel testte 22.736 (%7,0) aday testlerdeki hiçbir soruyu cevaplamamıştır. Yani bayağı bir aday hiçbir bölüme dokunmamış. Çok az işaretleyip veya tümünü atarak eksi nete düşmüştür diyor. Böyle olmaz, sayısalcının sayısal puanının ya da eşitağırlıkçının ea puanının, sözelcinin sözel puanın hesaplanması için muhakkak her iki bölümden de 0,5 puana ulaşması gerekiyor. (Benzeri TYT-AYT sisteminde vardır)
Yazar Yorumu Madem öyle sayısalcıysan hafif hafif kelime ve cümlede anlama da çalış. Sözelciysen hafif hafif temel kavramlara da çalış ki azcık net yap. Böylece gerekli puanın hesaplansın; yoksa ey sayısalcı sayısalı ful yapsan sözelin yoksa yandın derim.
------------------------------------------------------------------------------
ÖNERİLERİN 3.maddesinin özeti ve yorumu: Sizlerin fikirleri bizim için önemlidir; bir saha çalışması yaparak fikir ve öneri alacağız, iyileştirmeler yapacağız diyorlar.
Yazar Yorumu Yıllarımı DGS'ye verdim, Yök'üne de, ÖSYM'sine de gittim, YURTKUR'una da gittim; daire başkan ve müdürlerle görüştüm. İmza da topladım ilettim, sosyal medyada imza kampanyası yapıp Cimer, Bimer, ÖSYM vb. ilgili yerlere ulaştırdım çok çok nadiren çözüm aldık ama aldık. Ümidim yok değil; biz yine gerekeni yapalım da belki:
1- Kontenjanlarımız artar.
2- Sınavımız zamanında yapılır, zamanında açıklanır, zamanında üniversitelerimize yerleşiriz.
3- Yurtlarda yer bulur, ara versek bile kredi-burs alırız.
4- Muafiyetlerimiz zamanında ve tam yapılır; fazladan sene ya da seneler okumayız.
5- Bizi de üvey evlat değil de normal TYT-AYT ile gelen genç arkadaşlarımız gibi öz evlat görürlerse en içten BABA deriz yetkililere
5- Yukarıda sayılan 5 madde değiştirilemez diye de bir yönetmelik çıkar ve bir senelik değil her senelik faydalanırız
Çok mu şey istedik acaba
AZİZ HOCA